Hiihtokoulu Anssi Pensinen -logo

urheiluvalmennus ja opetus

Anssi Pentsinen

Liikuntatieteiden yo

Hiihtouran aikana hiihtokilometrejä on kertynyt arviolta noin 60 000. Näiden kilometrien aikana on syntynyt paljon ajatuksia siitä, miten tätä lajia pitäisi kehittää ja harjoitella. Oman urheilu-uran aikana pääsin näitä ajatuksia käytännössä kokeilemaan ja haluaisin jakaa sinulle tätä tietoa, mitä minulle on vuosien varrella kertynyt.

Lämpimästi tervetuloa harjoitustunneille kaiken tasoisille liikkujille.

Hiihtäjän yksi salaisuus löytyy joogasalista

Näin hiihtäjä harjoittelee – Anssi Pentsisen yksi salaisuus löytyy joogasalista.

Kokemus

• 20 vuoden kokemus kestävyysurheilusta kilpatasolla
  • 10 vuotta kansainvälisellä huipulla.
  • 103 Maailman cupin starttia
  • 2 Olympialaiset
  • 5 maailmanmestaruushiihdot
  • 5  top 10 Maailman cup -sijoitusta
  • 5  Suomen mestaruutta
Katso video

Sähköposti

anssi@hiihtokoulu.fi

Laura Jarva

intohimoinen liikkuja ja liikuttaja

Olen työskennellyt liikunta-alalla täysipäiväisesti 12 vuotta, joista 7 vuotta yrittäjänä.  Viimeisen 7 vuoden aikana olen pitänyt eritasoisia hiihtokoulutuksia ja opettanut hiihtoa yli 10 000 ihmiselle.
Olen kirjoittanut Innostu Hiihdosta nimisen kuntoilijoille suunnatun hiihtokirjan 2018 (Karttakeskus).

Oma lajini on ollut pienestä pitäen maastohiihto, jossa kilpaurani päättyi 2000-luvun alkupuolella.

Liikuttava Laura

Liikunta-alan vuosiini on sisältynyt valmentamista pienryhmäohjauksissa, painonhallintaryhmissä, kuntoliikunnassa, mamajumpissa, lasten liikunassa ja erilaisissa ryhmäliikunnoissa lihaskunnosta kehonhuoltoon ja vesiliikunnasta tanssiin. Kaikissa lajeissa olen pitänyt myös yksityistunteja.

Hiihtokoulu.fi:llä omistaudun maastohiihdon ja sen lajiharjoittelun opetukselle, vastaan asiakaspalvelusta ja johdan valmennustiimiämme.

Valmennettavien onnistumiset ovat työn paras ja inspiroivin puoli. Tavoitteeni on saada kaikki liikkumaan jokaiselle sopivalla tavalla. Lajeja, tapoja, tyylejä, elämäntilanteita ja ihmisiä on paljon, ja siksi rakastankin auttaa ihmisiä löytämään oman tapansa lisätä liikuntaa jokaisen elämään.

Minuun voit olla yhteydessä missä tahansa Hiihtokoulu.fin toimintaan liittyvässä asiassa!

+358 45 113 2070

Sähköposti

laura@hiihtokoulu.fi

Laura Mononen

Hiihtovalmentaja ja -opettaja

Olen kilpaillut maastohiihdossa kansainvälisellä huipulla 10 vuoden ajan ja kuulunut myös nämä vuodet A-maajoukkueeseen.
Minulla on yli 20 vuoden kokemus kestävyysurheilusta ja siinä valmentautumisesta aina juniorisarjoista yleisen sarjan MM-mitalistiksi.

Innostava Laura

Valmentajana haluan innostaa ihmisiä, tasosta riippumatta, hiihdon ja kestävyysurheilun pariin sekä jakaa vuosien saatossa kertynyttä tietoa ja taitoa.

Opetukseeni ja valmennukseeni ovat tervetulleita kaikki aloittelijoista kilpahiihtäjiin.

Kokemus

• 10 vuoden kokemus hiihdon kansainvälisellä huipulla
  • 187 Maailman cupin starttia
  • Olympialaiset
  • 4 maailmanmestaruushiihdot
  • 24 top 10 Maailman cup sijoitusta
  • MM-pronssi (4x5km viesti)
  • Useita SM-mitaleita henkilökohtaisilta matkoilta ja viesteistä

Elisa Kangasniemi

Syntynyt sukset jalassa

Olen harrastanut hiihtoa 2-vuotiaasta asti, ja kokemusta kilpahiihdosta on ehtinyt kertyä parisen kymmentä vuotta.
Samalla Suomen ladut ovat tulleet tutuiksi. Hiihto on aina ollut osa elämääni, ja sitä on tullut myös opetettua.

Elisa kannustaa hiihtoon

Kilpalatujen jäätyä taakse haluan innostaa ihmisiä hiihdon pariin ja jakaa omia oppejani eteenpäin. Olen kiinnostunut hiihdon ja liikunnan lisäksi myös hyvinvoinnista. Työskentelen hyvinvoinnin parissa ja haluan auttaa ihmisiä löytämään liikunnan osaksi omaa arkea. Teen myös väitöskirjaa työhyvinvoinnista.

Olen pitänyt maastohiihdon parissa pienryhmille tunteja, yksityistunteja ja yrityshiihtokouluja. Hiihtokoulu.fi:llä haluan kannustaa ihmisiä hiihdon pariin ja jakaa oppimaani eteenpäin.

Lämpimästi tervetuloa hiihtotunneille, olitpa sitten aloittelija tai jo kokeneempi hiihtäjä.

Stefan Westerlund

Hiihtovalmentaja ja -opettaja

Olen valmentanut eri ikäisiä hiihtäjiä vuodesta 2008 niin yrittäjänä kuin seuratoimijanakin. Pidän erityisesti tekniikkavalmentamisesta sekä voimaharjoittelun valmentamisesta hiihtäjille ja muillekin kestävyysurheilijoille.

Suora ja lempeä Stefan

Valmentajana ja opettajana olen suora ja lempeä. Koen parhaimpina valmennus- ja opetushetkinä ne, kun saan antaa ihmiselle jotain uutta ja sytyttää innostusta valmennettavaan.

Valmennukseeni ja opetukseeni ovat tervetulleita aloittelijat, lajin pariin palaavat ja kuntoilijat.

Heidi Tainio

Hiihtovalmentaja ja -opettaja

Heidi on työskennellyt liikunnan parissa pitkään Personal Trainerina, hyvinvointivalmentajana sekä jooga- ja pilatesohjaajana.
Heidi on lapsesta saakka harrastanut hiihtoa ja kilpaillut lajissa.

Heidi

Heidi on intohimoinen luonnossa liikkuja, joka tuo valmennettavilleen oppeja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin mm. hiihdon kautta.
Hiihtoon innostaminen ja kehon kokonaisvaltainen ja taloudellinen toimivuus hiihdossa ovat hänen kulmakiviään valmennuksessa.

Heidi ohjaa aloittelijoille ja lajin pariin palaaville yksityistunteja sekä Innostu hiihdosta ja tekniikkakursseja.

Marko Mänttäri

Liikuntatieteiden maisteri ja valmentaja

Marko on liikuntatieteiden maisteri ja valmennuksesta hänelle on kertynyt yli 20 vuoden kokemus niin ryhmä- kuin yksilötasolla.
Lisäksi Marko on toiminut liikunnan-, terveystiedon- sekä työhyvinvoinnin opettajana.

Ylitä itsesi Markon kanssa

Markolle tärkeää on yksilölähtöinen valmentaminen. Hän haluaa tuoda liikunnan iloa ja rentoa fiilistä valmennettavilleen sekä sopivasti buustata ylittämään itsensä.

Marko ohjaa yksityistunteja sekä perinteisen ja luisteluhiihdon erilaisia treenejä aina aloittelijasta kilpahiihtäjään.